komik şeyler konuşalım moralimiz düzelsin

10/26/05

bir bahçe olsa...

bahçe lazım bana bir tane şöyle güzel güzel ekeyim, ama yayla gibi bir yer olsun çünkü bahçeye açelyada ekicem, yaylada açelyalar o kadar büyük ve güzel renkli açıyorki insan yemek istiyor,ne güzel şifalı ot bahçesi kurabilirim bahçenin bir köşesine ,çepeçevre ahududu ekicem önce ama,bahçede her sebze olacak ,yaylalarda sebzeler meyvalar ovadan daha geç oluyor eylül ayında bile insan erik buluyor bazen,bütün yaz kış hazırlıkları yapıcam ,salçalarımı hazırlıycam domates, biber, birazda karışık,patlıcanları közleyip çalıçırpı ateşinde, bir güzel soyucam,sonra birer ikişer torbalayıp dondurucuya atıcam onları,taze fasulye konserveleri,bamya konserveleri hazırlıycam domatesli, tek soğanını katmadan,evimin duvarlarında kolye gibi asılı biberler ,patlıcanlar kuruyacak,kışlık erişte yapıcam belkide yufka hazırlıycam saçta bahçede,dayanamayıp yan komşunun ineklerinden alınmış sütle yeni yapılmış tereyağından koyup yiycem sıcak sıcak,turşular kurucam,reçeller hazırlıycam meyvalar kurutucam,pekmez kaynatıcam dut ağacının meyvalarından ,bitki çayları için otlar toplayıp kurutucam ,kışın yakmak için kozalak toplıycam çuvallara ,cevizleri bahçeye gömücem kabukları çürüsün diye,çam ağaçlarından dökülen fıstıkları toplatıcam cücelere,domateslerden rendeleyip şişelere doldurucam,bazılarını yemeklik kesip biberlerle saklıycam kavanozlarda,dolmalık kırmızı biberleri közleyip kabuklarını soyucam,sarmısaklı zeytinyağlı soslarda saklıycam hepsini ,kızlarla böğürtlen toplamaya gidicez,bazen göl uyanmadan yürüyüşler yapıcaz,kışlık odun kesicek evimin direği, bakınca yine aşık olucam ona,köpeklerimiz olacak kocaman iki tane,kışın kar yağarken pencere kenarında okumak için birsürü kitap alıcaz cücelerle beraber,en son kestane toplamaya gidicez ,kışın kuzinada pişirip yemek için ,ekmeğide ben yapıcam o yüzden yeni öğütülmüş hiç ayıklanmamış unlar gelecek çuvallarla eve,zeytinlerim hazır olacak o zamana kadar ,güzel kahvaltı sofraları kurucaz sobanın yanında birbirimizi çok sevicez ,hiç ayrılmıycaz,hep sağlıklı ,hep mutlu ,hep dinlenmiş kalkıcaz sabahları yataktan arkadaşlarımız gelip kalıcak uzun kış gecelerinde kendi yaptığımız şarapları açıcaz,sohbet edicez bolbol,herkes yanımda olacak nasıl acaba diye düşüneceğim kimse kalmıycak dağların aşağısında,el işlerimi yapıcam ,kızlara örgü örmeyi,yemek yapmayı öğreticem ,çok mutlu olucaz çoook......

4 Comments:

  • ben geçen yazın büyük bölümünü yaylada geçirdim. eskiden hiç sevmezdim. bu kez dönmek istemedim. gerçekten doğada mutlu oluyor insan. uyku bile bir başka güzel. keşke gerçek olsa dileğin. öptüm şekerim:)

    By Blogger zehra, at 5:56 AM  

  • taze ekmek-zeytin ikilisinde koptum artık, diyetimi bozdurcan sen bana hıııı

    By Blogger suspect, at 12:56 PM  

  • Biz seninle orada komşu oluruz sanırım. Ben yılbaşında taşınıyorum oraya sen ne zaman geliyorsun?

    By Blogger Doruk, at 12:06 AM  

  • evet benim de oyle hayallerim var...az once keşfettim senle aynı yaşta aynı burçtanmışız bunun etkisi var mıdır? en azından evlilik ve çocuk kısmını gerçekleştirmişsin. ben de bu bahar dayanamadım elime ne geçtiyse toprak saksılara ektim. hatta nane ve fesleğeni demet halinde marketten alıp su dolu bir kavanoza bıraktım ve güneş açınca kok saldılar ben de onları saksıya ektim. daha da kesmedi limon çekirdeklerini islak pamuklarda beklettim onlar da filiz verdi şu an balkondalar biraz büyüdüler. ama içeri almak lazımmış. bu yazın en büyük mutluluğu bu hayalimi kenardan gerçekleştirmekti. sevgiler

    By Blogger ne yazdı ne yazamadı, at 11:31 AM  

Post a Comment

<< Home